Proces


Kolejne etapy pracy podczas tworzenia projektu



1. Losowanie grup oraz tematów: (wrzesień 2014 r.)
              grupa "1" - tangram
              grupa "2" - kwadrat magiczny
              grupa "3" - wieże z Hanoi
              grupa "4" - sudoku

2. Analiza materiałów źródłowych. (wrzesień 2014 r.)
             Każdy członek grupy ma za zadanie dokładnie poznać historię wylosowanej  łamigłówki matematycznej, zasady gry w nią, zagrać w nią (ewentualnie ułożyć ją) tyle razy, by stać się specjalistą w dziedzinie danej łamigłówki.


3. Animowany awatar (wrzesień 2014 r.)

4. Rejetracja naukowego bloga w domenie .blogspot.com (październik 2014 r.)
Na blogu grupa publikuje:


- temat projektu;

- skład grupy;

- omówienie łamigłówki - historia, zasady gry, ewentualną strategię;

- animowanego awatara Voki opowiadającego dzieje łamigłówki;

- dokumentację pracy grupy nad projektem (zdjęcia, opisy działań);
- podsumowuje projekt;

- ewentualnie wzbogaca bloga o dodatki podkreślające naukowy - matematyczny - charakter strony.


5. Przygotowanie publicznego wystąpienia, na którym członkowie grupy zaprezentują swoją pracę, zrobią wszystko by przekonać widzów, że są mistrzami danej łamigłówki, a ona sama spowodowała wzrost ich umiejętności matematycznych.
Do prezentacji należny wykorzystać jedno z narzędzi: PowerPoint lub chmurę Prezi. Ciekawie będzie, gdy grupa przygotuje dla widzów jakieś niespodzianki związane z tematem swojego projektu, np. plansze, modele, krótki konkurs itp.
Czas prezentacji - max. 10 minut.