Klasa zostaje podzielona na 4 zespoły
realizujące przydzielone zadanie, które polega na dogłębnym poznaniu wylosowanej
łamigłówki matematycznej.
Wybrane do projektu matematyczne łamigłówki: kwadrat magiczny, wieże Hanoi, tangram, sudoku kształcą logiczne i strategiczne myślenie, usprawniają umiejętności rachunkowe, rozwijają wyobraźnię ucznia oraz przestrzenne postrzeganie możliwości liczbowych. Rozwijają kreatywność. Są doskonałą formą spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi.
Kiedy już każdy uczestnik projektu zagra w wylosowana łamigłówkę kilkadziesiąt razy i nie będzie już ona kryła dla niego żadnych tajemnic, a on sam poczuje się mistrzem w dziedzinie danej łamigłówki, wówczas przystąpimy do kolejnych etapów projektu. Każda grupa stworzy animowany awatar Voki, którego zadaniem będzie opowiedzenie historii danej łamigłówki. Kolejny krok, to zarejestrowanie naukowego bloga, na którym grupa udokumentuje swoją pracę w czasie projektu. Następnie każda grupa przygotuje prezentację na publiczne wystąpienie przed klasą. Do tego celu można wykorzystać program PowerPoint, a bardziej zaawansowani powinni skusić się na prezentację w chmurze Prezi. Najlepsze projekty z każdej klasy szóstej wezmą udział w internetowym konkursie, w którym internauci wybiorą SUPER Projekt.
Wybrane do projektu matematyczne łamigłówki: kwadrat magiczny, wieże Hanoi, tangram, sudoku kształcą logiczne i strategiczne myślenie, usprawniają umiejętności rachunkowe, rozwijają wyobraźnię ucznia oraz przestrzenne postrzeganie możliwości liczbowych. Rozwijają kreatywność. Są doskonałą formą spędzania czasu z rodziną i przyjaciółmi.